Oct 8, 2007

yıllık plan saçmalaması

Saatlerce uğraştım...Üstelik sadece sanal ortamda var olan planları bulup kendim için kullanışlı bir hale getirebilmek için. Bir de planları kendim yazsaydım ne olurdu kim bilir...
Ne çok seviyoruz bu içi boş dışı süslü şeyleri..Kuru kalabalıkları, göstermelik bilgi ve belgeleri...
Önerim şu: Her öğretmenin elinde MEB'in hazırladığı standart planlar olmalı.(yani bütün ülkede sadece 1 kişinin plan hazırlaması yeterli)Bu planın dışında ek bir faaliyet yapmak isteyen ya da planda değişiklik yapmak isteyen öğretmen bu durumu bir raporla idarecisine bildirmeli.
Önerimin tembellikle alakası olmamakla birlikte(olası eleştirilere tedbir alayım dedim:)daha ileri gidip günlük planların bile MEB tarafından satandart hazırlanıp sunulmasulmasından yanayım.Böylece öğretmen insiyatifindeki neyi ne kadar öğreteceği kararı merkezi yönetime geçer.Yani memleketimin öğretmeninin "aman bunlara bu kadar yeter" deme hakkı elinden alınmış olup " günlük plan gereği mecburen şu şu şu konular öğretilecek" zihniyeti yerleşir ki bence bu konu birazcık fırsat eşitliği sağlar.
Birbirinin benzeri olmasına karşılık çoğu işe yaramaz, göstermelik olarak hazırlanmış planlar(internette bile onlarcası var) için harcanan zaman ve enerji de, daha olumlu bir amaç için kullanılabilir o zaman.
Plan savunucularının temel cümlesi olan " her bölgenin özel şartları gereği özel durumların oluşması" problemi için de son derece basit bir önerim var: Özel şartlar gereği standart planları uygulayamayaan öğretmenimin durumu kısaca özetleyen bir raporla idarecisini bilgilendirmesi yeterli. Yani,şu anda yapılan,öğretmenin her dönem sonunda kendi hazırladığı plandaki aksaklıkları rapor etmesi yönteminden , öğretmenimin uyması gereken satandart planı neden uygulayamadığını rapor etmesi yöntemine geçiyoruz ki; bu bana daha mantıklı görünüyor. Hiç olmazsa kendi planına bile uyamamışlık beceriksizliği göze görünmemiş olur.