Nov 9, 2008

Alice Kuantum Diyarı'nda (Bir Kuantum Fiziği Alegorisi)-Robert Gilmore



Üniversitede kuantum dersleri aldığım sırada Mehmet Hocam önermişti de "peki hocam, tamam Hocam, bir ara okuruz Hocam "larla okulu bitirmiştik. Edebiyatla pek bi haşır neşir olup "Hikayeyle romanla nereye kadar, bana biraz hayatın gerçekleri lazım... " diye düşündüğüm şu ara tam da hocama söz verdiğim "bir ara" imiş meğer.

İnsan kitabın adına ve de yazarın üslubuna bakınca, kitabı okur okumaz kuantum hakkında herşeyi hemen öğreneceğini zannediyor. Hatta başlangıçta "oh bea nihayet birileri kuantumu bana kadar indirgemiş, kitabı hemen bitirip sağda solda kuantumlu espiriler yapiim" diyoooor; da o iş öyle olmuyor.Yine de parçacıkların maskeli balolarıyla, kuantum kurallarınca trene doluşan, duvarlardan geçen, bir belirip bir kaybolan parçacıklarla epeyi eğleniyorsunuz.

Başarılı bir alegori. Kuantuma giriş için güzel bir başlangıç noktası olmakla birlikte daha pek çok kitapla desteklenmesi gerektiği kesin. Kitabı, kuantum dersleri aldığım sırada okumuş olsaydım, o dönem anlamakta zorlandığım pek çok şeyi daha kolay kavrayabilirdim sanırım. Mehmet Hocamın o dönemki ısrarlarını da şimdi anlıyorum... Ben de kendi geç kalmışlığımın acısını dindirmek adına, şu aralar kuantum dersi alıp "hocam ne biçim bişey buu" diye sızlanan sevgili stajyerim Can'a vereceğim kitabı. Kuantum dersleri alan diğer üniversite öğrencilerine de öneririm.

2 comments:

Anonymous said...

Kuantum fiziği ve Alice. Çok dikkatimi çekti. Okuyacağım en kısa sürede. Teşekkürler size ve hocanıza. Bu arada mesleğiniz nedir? Ankara da hangi üniversite ve hangi bölüm okudunuz?

Anonymous said...

Webmaster cok tesekkurler...

Selamlar Elen