Jun 20, 2008

su gelir güldür güldür

Bayan yazarlara karşı pek bi önyargılıyım ben. Yazmak bütün hallerinden suyrılmayı gerektirir bana kalırsa. Halbuki bayan yazarlarda sıkça karşılaştığım kendinden sıyrılamamışlık hali kitaplardana aldığım lezzet payını azaltıyor genellikle. Üstelik aşırı yönlendirici buluyorum bayan yazarları ki bu da genel kadın karakterinin yazıya da yansıması olsa gerek. Hani bir yemekle ilgili kötü bir anınız varsa, birdaha o yemeğin adı geçse ağzınızın tadı bozulur ya( zehirlenenler ya da yemekte ciddi bir iğrençlikle karşılaşanlar bilirler) bayan yazar elinden çıkmış kitaplara da öylesi bir hissiyatım var benim.
Uzun zamandır boğuşuyorum bu önyargıyla. Değişsin istiyorum, iyi bir kadın yazar tanıyor olsam kendim için de umutlanacağım belki, özü bencillik yani...
Elvan tutuşturdu elime Şebnem İşigüzel'in iki kitabını. Birincisi Yunus Nadi Öykü Ödüllü."Hanene Ay Doğacak". cık dedim okuyup bitirdiğimde. Aradığım damak tadını bulamadım yine... Fazla deneysel ve bu deneysellik hali, kabak gibi sırıtıvermiş bana kalırsa. Bir de aşırı abartılmış cinsellik yüklü ifadeler var ki "gerek yok" dedirtiyor insana.Bu durum kitabın TC. Başbakanlık Küçükleri Muzır Neşriyattan Koruma Kurulu'nca sansürlenmiş olmasını haklı kılmıyor tabii.(Benim okuduğum kitabın basım tarihi 1993 olup daha sonra herhangi bir yasal karar sonucu bir değişiklik yapıldı mı bilmiyorum)
Öte taraftan ukalalığı elden bırakıp olumlu düşününce kitabın hiç de fena olmadığına karar verdim, üstelik de yazarın yaşı(21) ve ilk kitabı oluşu göze alındığında ödülün kendisine verilmesini de haklı buldum.
 
Posted by Picasa

İlk kitap ikincisi için olumlu referans oldu bu durumda. "Eski Dostum Kertenkele" bir roman.Dil ve anlatım son derece başarılı bana kalırsa ama beni en çok etkileyen kitapta yazarı kendinden sıyrılmış hissetmemdi ki aşırı umutlandım. Üstelik kendime "bir kitabını daha okuyabilir miyim? diye sorup "tabii neden olmasın:) " şeklinde bir cevap da alınca keyfim yerine geldi şıkır şıkır oynuyorum netekim.
not: keyfimi riske etmemek için üçüncü kitabı bir-iki yıl sonraya erteliyorum.

5 comments:

SERAP said...

O 3.kitap mümkünse "Sarmaşık" olsun.Harfleri ayırtedemeyen ilk Nobel ödüllü Türk yazarla(kitap Orhan pamuk'un nobel almasından önce yazılmıştır:),renkleri birbirine karıştıran ünlü bir ressamı anlatır kitap.Yeniden okumayı düşündüğüm kitaplardan biridir.

daryal said...

Neden olmasın:) Teşekkür ederim öneri için.

Anonymous said...

Okumadım ama "çöplük" kitabı hakkında olumlu şeyler okudum. Önce ben okuyayım sonra da size tavsiye ederim :)

daryal said...
This comment has been removed by the author.
daryal said...

Bekliyorum o vakit :)