Jun 10, 2008



oh beee! uzun zamandır kendi tarih bilgimi kontrol ederken aradaki eksik tuğlaları-ki oldukça fazlalar- tamamlayabileceğim birşeyler okuma derdindeydim. Tesadüfen alıp okuduğum kitap beni bir "tarihi değiştirenler" dizisiyle tanıştırdı. Sıradaki hedefim "tarihi değiştiren bilim adamları".
Kitap ilk anayasa Magna Carta ile başlayıp Rönesans, Aydınlanma, Fransız Devrimi, Ekim Devrimi,Büyük Buhran, Hitlerin iktidara Gelişi, Soğuk Savaş Yılları, Uzaya İlk Adım, Berlin Duvarının yıkılışı, Çernobil faciası, Klonlama gibi başlıklar altında sürüyor ve 11 Eylül saldırısıyla son buluyor.Gereksiz ayrıntılardan uzak ancak iyi bir araştırma sonucu yazılmış kitap kendisini çıtır çıtır okutuyor.Uzun zamandır gerek okul yaşantımızdan, gerek kendi yaşam deneyimizden aklımızda kalan ama neyi ne kadar bildiğimi bir türlü netleştiremediğim bu olayları böylesine derli toplu, üstelikte akıcı güzel bir türkçe ile anlatan bir kitap okuyasım vardı; okudum, mutluyum...Annemden başlayarak bilcümle aleme tavsiye ederim:)
not:yazarın web sayfasındaki resmi kendime yakın hissettim neden bilmem:)
http://www.alicimen.com/

No comments: