Sep 14, 2007

padam padam padam



"edit piaf'ın hayatını anlatan filme gidek mi?" diye mesaj attı Günay. Ben Einstein'in hayatını okuyordum o vakit.Keplerle Newton'un hayatını okuyalı da bir kaç gün olmuşken hazır, dalmışkern yane onun bunun hayatını kurcalamaya "gidelim" dedim, gitik.
Yaşam öyküleri severseniz, neşeyi ve hüznü koyun koyuna yaşatmayı bilenlerdenseniz gidiniz.

Çocuk piaf, genç piaf, orta yaşlı piaf... neşeli piaf, kederli piaf, öfkeli piaf...
Dönemleri ve duyguları iyi harmanlanmış bir film.Zor hayatını "anı kurtarmak" felsefesiyle daha da zorlaştırmış bir kadın.En hoşlanmadığım insan tiplemesi...
Yine de tuhaf beden imgeli kadını seviyorsunuz izlerken, sevimli buluyorsunuz giderek. Dinlerken...Dinlerken oturduğunuz koltukta olmuyorsunuz zaten, ruhunuz çoktaaan Parise doğru yola çıkmış oluyor.

not: seviyorum ben bu Kızılırmak Sinemasını yahu!...
Günay'ın notu:bidahaki hayatımda fransızdan başka bişey olursam kendimi intiar ederim!