Sep 2, 2008

çatlak patlak yusyuvarlak kremalı börek...



Kaç zamandır dikkat ediyorum, bir kinaye, laf sokuşturma, ağzının payını verme, lafla insan yaralama merakı var bu toplumda... Ne oluyor yahu? Deli misiniz? Eğer bilmiyorsanız ben söyleyeyim, delisiniz. Yok yok , durumu daha vahim birşeysiniz.
Geçen gün markette başladı herşey:
1.teyze: Şu poşetlerinizi çekseniz de biz de geçsek! (kinayeli ses tonu ve söyleyiş tarzı kasa sırasında ki benim bile sinirimi zıplatmaya yetti. Üstelik azıcık dikkat etse 2.teyzenin kasada işinin bittiğini, zaten gitmek üzere olduğunu farkedecek. Kim kasa çıkışında keyfi olarak bekler ki?)
2.teyze: Çekicez tabii. Burda kalacak değiliz ya. (Amanın o birinci teyzeden de yaman çıktı, şap diye yapıştırdı lafı.)
Allahtan 1.teyze uzatmadı, yüz ifadesiyle "seninlen muhattap olamiyciim" hissiyatını verip çemkirişmeyi sonlandırdı.
İçimden "ülen kocaman kadınlarsınız, yakışıyo mu bu sabırsızlık, empatisizlik, laf ebeliği... hani nerde tonton teyze sempatikliği, sevgi-şefkat pıtırcıklığı" diye kınım kınım kınarken teyzemgilleri, iki tezgahtar arasındaki başka bir laf dalaşı çalındı kulağıma. Tesadüf müdür algı da seçicilik mi bilmem, o günden beridir de her yerde benzer konuşmalara şahit oluyorum. Bir sabırsızlık var memlekette. Gücü yeten gücünün yettiğine sallıyor usturadan bozma dilini, kesmiş biçmiş umurunda değil..."İnsan olmak" halini unutuyoruz hep. İnsan hata yapar. Hangimiz trafikte hata yapmıyor? Ben bilerek ya da bilmeyerek hiç bir toplumsal kuralı ihlal etmiş değilim! diyecek babayiğit var mı aramızda? Ya da, ben hiç birşeyi unutmam diyecek? Herşeyin en doğrusunu biliyorum, olması gerektiği gibi de yaparım diyebilecek? Elim titremez, başım dönmez, dilim sürçmez benim, diyebilecek bir gafil var mı aramızda?

Benim yötemim şu: Davranışa dönüşmemiş, üstelik de benzerini benim de yapma ihtimalim olan hatalar için ses çıkarmamaya, ses çıkaracaksam tonuna da tınısına da dikkat etmeye çalışıyorum. İnsanlık hali... diyorum.(demeye çalışıyorum:)
Davranışa dönüşmüş olanlara da, özellikle yetki alanımda değilse, kolay kolay müdahale etmiyorum.(bkz vurdumduymaz vatandaş:) Müdahale edenler için söyleyeyim, agresif tepkiler, insanları yanlış davranışının arkasında durmaya iter genellikle.(bkz 2.teyze) Misal bu yazıma olumsuz, agresif bir comment yazarsanız, yazmaktan da okumaktan da nefret ettiğim bu homur homur homurdanan, eleştiren, akıl veren yazılardan bir tane daha yazarım ona göre!

No comments: