Sep 18, 2008

tatar çölü


Okuma grubumuzun seçtiği ikinci kitap Tatar Çölü. Kitabı seçerken okur-anlarlığına pek bir güvendiğimiz Birol'un tavsiye etmiş olması önemliydi tabii. Sonra biraz araştırınca gördüm ki "20. yy'ın başyapıtı" gibi ifadeler var kitap için. Pek bi hevesle başladım okumaya.
Kitabın çok akıcı olduğunu ve "başyapıt" sıfatını hakettiğini iddia edemeyeceğim ne yazık ki. Yine de okuyup bitirdiğimde kendimi zaman kaybetmiş gibi hissetmemem önemli.
Okuma grubumuzun ilk somut faydasını gruba iletilmek üzere kitap üzerine bir inceleme yazarken görmüş oldum aslında. Normalde, yukarıdaki iki paragraflık özetle geçiştireceğim değerlendirmemi daha derin yapmak zorunda kaldım ki bu da okuduğum kitap üzerine uzunca bir süre düşünmemi gerektirdi. O zaman "Tatar Çölü"nün ilk izlenimimin aksine fena bir kitap olmadığını düşündüm. Ama daha önemlisi, kitapları "olmamışlar", "eh fena değiller", "olur gibi olmuşlar" gibi acımasızca sınıflandırmamaya karar verdim. Fazla ukala buldum kendimi. Ayıpladım. Silkelendim ve kendime geldim. Acaip süper oldum:)

No comments: