Sep 8, 2008



Serinin ilk kitabını(tarihi değiştiren olaylar) çok büyük bir keyifle okuduğumdan, bu ikinci kitabı okuyacaklarım listesinde biraz öne alıverdim. Ne yazık ki ikinci kitap ilkinin aksine tam bir hayal kırıklığı oldu benim için. Daha önce pek çok bilim adamının hayatını okumuş olmamın etkisi büyük tabii, ancak benim asıl tadımı kaçıran, kitabın beklediğim derinlikte bir derleme-araştırma olmaması. Üstelik kitapta rastladığım, "temel trigonometrik kavramları ilk kez açıklamış ve kullanmıştır" ifadesinin iki ayrı bilim adamı için kullanılması, kimi fizik yasalarının sadeleştirilmek adına yontu haline getirilmesi gibi özensizilikler de epeyi hevesimi kaçırdı. Bütün bunlara rağmen lise çocukları açıp okusun, diyebilirdim ama kitabın sonlarına doğru iyice ayyuka çıkan yazarın inanç saplantısı beni şüpheye düşürdü. Neredeyse her bilim adamının inancıyla ilgili bir not düşen yazar Darwin' e ayrılan bölümün sonunda kendini yetkin hissedip evrim teorisini yorumlamış. Mevzu evrim olmuş, izafiyet olmuş, yer çekimi olmuş, çembermiş üçgenmiş, o değil benim meselem.Benim derdim "had bilmek" , bilinsin lütfen.

No comments: